maandag 25 maart 2024

tuinwerken alom

 

bloemetjes in het bos

Maandag 40' gewandeld op de loopband. Dinsdag weer goed gewerkt bij de grannies. En telefoon gekregen met de vraag of ik naar een vergadering wil komen van een vereniging die blijkbaar nieuw bloed nodig heeft en wel blij was met mijn garageverkoop input vorig jaar. 

Op vrijdag binnen gesprongen bij iemand van die vereniging en het hele verhaal gehoord wat er nu allemaal gaande is. Ik ga naar de vergadering volgende week.

Zaterdag was het tuin opruimdag bij de grannies, iedereen was present, wij waren de enige die compleet waren ;-) We kwamen aan iets na 9 en werkten door tot 17u, de middagpauze bracht ik al staand door want ik wist dat als ik ging zitten het om zeep was ... We hadden left over pizza meegebracht ! De broers hielden zich bezig met het herstellen/verstevigen van de serre, glas vervangen en houtwerk maken... Ik deed eerst de toer van den hof en liet alle "afval" verdwijnen in voornamelijk PMD zakken én restafvalzakken want lege bloempotjes, kapot zwembadspeelgoed, lege plastic zakken en voedselverpakkingen, zo'n 12 PMD in totaal die van vorige week bijgerekend. En dan ook nog zo'n 7 restafvalzakken. We maakten alle bloempotten plantklaar dus leegmaken of toplaag verwijderen én allemaal afwassen en een deeltje dat versleten/kapot was op de aanhangwagen zwieren voor het containerpark. Daarna maakte ik de trappen van aan de voordeur naar beneden mosvrij en verwijderde ik nog wat dode takken etc. Kane en Dean maakten den oprit mosvrij en kärcherden bompa's auto. Ik was blij toen we naar huis gingen want ik was doodop en de boys waren ook moe/nat. Er waren dan ook enkele buien gepasseerd ook met hagelbollen en windstoten.

Een lekkere friet van het frietkot en een goed warm badje deden deugd.

Zondag kochten we 22 antraciet borduurs bij den Hubo want die stonden in promotie. Ik kocht terwijl 3 purperen viooltjes en een plantenschaal van Elho bij bloemen Pari voor de bomma. Na de middag werd ik gedropt bij Bloemenrijk in Herent, manlief reed met Dean door naar Oud-Heverlee want het was liefjestijd ! Na de middag werden een deel van de borduurs al geplaatst door KDR, de bloemenweide wordt aanzienlijk vergroot !

Dat is nu eens ne prachtwinkel hé dat Bloemenrijk,  zoveel kamerplanten dat die hebben en potten en mini plantjes. Ik kocht een mini Alocasia en mini Monstera en een roze Calathea mét roze pot. En die hun prijzen zijn interessant !

Ondertussen kwamen mijn zaaitrays toe en mijn dahlia's. 2 exemplaren van vorig jaar zette ik in pot om voorlopig binnen te houden en later in volle grond te zwieren. Als avondeten trokken we naar de Burger King langs de E40 nadat we Dean hadden afgehaald bij the girlfriend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ontstekingsremmers

 Op maandag ochtend naar de dokter, ik had alles wat ik nodig had en moest vragen op een briefje geschreven ;-) Een extra doos allergiepille...