maandag 29 januari 2024

manlief verjaart





En toen was alle sneeuw verdwenen door de regen. De nacht van zondag op maandag was vreselijk door het gefluit van de wind. De ene storm is nog niet verdwenen in de UK of de volgende wordt al aangekondigd.

Dinsdag voormiddag vloog weer zoals altijd ! en 's avonds en nacht wéér die ellendige wind !

Woensdag kwam de labo uitslag van het uitstrijkje : all clear ! Ik ging wandelen met vriendin C., we trokken via de Hansbrug helemaal naar Werchter en keerden langs de wei en de werchtersestw helemaal terug, meer dan 12 km ! Het voetbadje deed wel deugd 's avonds.

gespot langs het water, een gans in een boom ?


Donderdag vlogen we gezwind door de dag. Vrijdag naar Action voor charcuteriebakjes voor de grannies en broodjes halen bij Lekker ! Daarna even wandelen met vriendin R. maar niet lang want wind én regen dus kon ik nog naar Bizou een online bestelling afhalen en naar Kruidvat en den Delhaize.

Zaterdag droog én zonnig, ik poetste boven, ik ga proberen dat 1x/maand te doen dit jaar zodat het niet de spuitgaten uitloopt ! En we gingen op restaurant met ons viertjes t.g.v manliefs 52ste verjaardag. We aten in eigen gemeente nl. bij Lust Salt and Sweety. Ik koos de huisgemaakte chicken nuggets, Kane de vol-au-vent, manlief het stoofvlees en Dean de ribbetjes, allemaal met wedges en een slaatje. Porties en smaken zaten goed. De moeullex met salted caramel ijs was minder want niet artisanaal en intens genoeg.



Op zondag deden we mee aan de jaarlijkse vogelweekend telling ; ik hield de boel een dikke 15' in de gaten en gaf volgende telling door : 1 Gaai, 2 merels, 3 koolmezen, 1 heggenmus, 3 pimpelmezen, 1 roodborstje en 1 ekster. Ik was blij dat er vogeltjes waren want meestal als er moet geteld worden, verschijnt er niks, vorig jaar was er niks te zien door een sperwer die zich verschanste aan de zijkant zodat alle vogeltjes afgeschrikt werden. 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

graffiti !

 Op maandag eindelijk een kleine wandeling gemaakt vlakbij om Pokémon te spelen. Ik ben gestopt met de pillen want ze verdikken me en mijn t...