maandag 20 november 2023

verjaardag !

 Maandag regende het tot een stuk in de namiddag ! Buiten een venster in de keuken poetsen, deed ik niet veel buiten rusten en Netflixen. De factuur van de omheining stak in de bus. Manlief was thuis "recuperatie 11/11 op zaterdag" en liet bloed trekken. En mijn autoke scoorde een rode kaart bij de technische controle : problemen met de handrem... dus dinsdag naar de garage gebeld.

Dinsdag naar K. waar het prettig werken was.

Woensdag naar Botanica naar de kerstspullen kijken, niet zo wauwie als anders vonden wij, toch 2 rendiertjes gescoord. Ik kreeg bericht van de overheid dat mijn jobbonus onderweg is en Wim Verhuur mailde eindelijk de afrekening, we krijgen een aanzienlijk bedrag terug ! Extra geld komt van pas in deze duren maanden !!! 

Vrijdag trok ik naar Leuven met vriendin C. met de trein, mijn auto liet ik achter bij de garage. De zon scheen en er was regen maar dat deerde ons niet. Ik deed geld op bij Dille en Kamille (een zak kerstpasta en 4 houten vorkjes voor het vleesjesopdebakplaatfestijn. Op de markt kocht ik bij Gaufretje speculaaswafels en ook met donkere chocolade, bij The body shop een handcrème met cherries van de kerstcollectie, bij Rituals een dragon doucheschuim en mini natte doekjes, bij Medi Market een feestdoos van Filorga en natte doekjes van Neutrogena én ik ben 2 oorbellen/gaatjes rijker in mijn linkeroor waarvan het hoogste moest gepiercet worden ! Ben er blij mee ! Lunchen deden we in Café Leffe, een keilekker duo van kroketten met ne Zero en ne Croque Hawai dat veel te groot was ! En we treinden gezellig terug samen met een bende studenten die huiswaarts keerden.

Mijn auto was niet gemaakt, er moeten 2 kabels besteld worden dus liet ik hem achter want ik heb hem tijdens het weekend toch ni nodig. Bonneke pikte me op om 17u om naar "Suzy's Workshop" in Wespelaar te rijden : een dame van tegen de 80 met een huis vol (zelfgemaakte) kerstspullen. Ik kreeg een stolp met rendier voor mijn verjaardag. Daarna reed ik door naar Delhaize waar de traiteur afdeling compleet geplunderd was...

Zaterdag was ik tegen de avond kapot, op, leeg want in de voormiddag trokken we al vroeg richting Lier om de gewonnen Jacuzzi (voor 6 p) op te halen die zij gewonnen hadden, we kregen hem want op een appartement kan je daar niks mee doen ... Daarna reden we door naar A'pen waar Brickmania doorging (Lego) en we hadden een studie genoot van Dean mee wiens mond geen seconde, ik zweer het, geen seconde stil stond ... Wij hadden al een aardig stuk gezien vooraleer we besloten een broodje binnen steken voor het te druk werd. Dean en co deden er een stuk langer over en moesten werkelijk elke stand in detail gezien hebben. Door al dat geslenter en gewacht wordt een mens moe, ik wandel liever aan een stevig tempo !











En zondag werd ik 53 en reden manlief en ik naar Floralux waar ik me eens goed liet gaan, we aten er een broodje en waren rond 14u terug. Als avondeten aten we dessert samen met bonneke en bompa, keilekkere chocolade taart van Bakkerij Allemeersch ! En zo komt een superleuk, vermoeiend weekend aan zijn einde !

Nog even melden dat de boekenruilkast marsjeert ! Er zijn meerdere boeken verdwenen en vervangen door anderen ! Me happy !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

feestdag op de leukste werkdag van de week...

 Maandag papieren binnen brengen bij bazin en tanken. Oordoppen tegen snurken bij de apotheek en 3 glazen objecten die ik met Kerst kan vull...