vrijdag 4 augustus 2023

week 4 : nog meer zon en avontuur in onze tweede week op Brac

 Maandag 24/7

Iedereen uitgeslapen. De mannen deden inkopen onder hun tweetjes. De kids sliepen tot de middag en Janet en ik zaten op ons overdekt terras. Ik besloot een plonske te doen in onze poel maar die bleek ineens een pak frisser...



We genoten van een lekker lunchke met spek en ei en enkele rauwkost slaatjes (rauwkost is hier bijna ni te vinden) en daarna nog eens in da pool met manlief.

Het werd een luie dag. Avondmaal tussen onze olijfbomen was kip met curry en rijst. De mannen boekten onze boottrip en brachten ijs mee van bij Tommy. Dozen met telkens 4 smaken in !



Dinsdag 25/7

Vroeg vertrokken naar een klooster ruïne in Murvica. De weg ernaar toe was avontuurlijk want onverhard met haarspeldbochten, enkele steile stukken naar boven waren verhard. Het was een stevig klimmeke te voet, gelukkig dat de zon ff ni scheen ! Het klooster bleek ingenomen te zijn door een bijbelkamp.

Daarna deden we een zwemmeke op alweer een exclusief plekje ! We moesten er ff voor klimmen maar het was de moeite. Er stak een stuk verharde pier in het water waar enkele zee egels op lagen maar verder was het ideaal.



Daarna reden we door naar Bol waar we den boulevard afliepen en ik mijn meest ellendige lunch had nl een stuk kip dat naar niks proefde met een berg verlepte rucola, geen fries niks nada... Bol op zich was ook niet de moeite want over toeristisch en niet eens mooi.

Er werd voor de laatste keer gegrild als avond eten.

Woensdag 26/7

Om 9u werden we opgepikt in onze haven (die van Mirce dus) op 1 minuut wandelafstand van ons verblijf. Ik was toch wel wat nerveus want 3x naar de wc gemoeten ... maar dat bleek voor niks nodig want op een speedboot kan je niet ziek worden ! Skipper Matko was perfect op tijd met zijn ZAR 75

Ik zat vooraan met Janet toen we de oversteek maakten naar Trogir, een authentiek stadje vlakbij Split (we zagen onderweg de vliegtuigen heel laag aangevlogen komen). We maakten een wandelingetje in het oude stadscentrum en kochten wat souveniers en een magneet (voor op de frigo a ja !) Het was er te druk naar mijn goesting !




Daarna zat ik achteraan om naar een scheepswrak te varen. Alle mannen gingen een kijkje nemen met hun snorkels.  Daarna ging het richting restaurant in Nevera Stomorska, een fancy lunchplekske op het eiland Solta. Ik at pasta met seafood want je kon er enkel vis of steak eten.



De laatste stop was een baai waar ik er ook in ging met mijn geliefde pool noodle in bikini top en zwarte Sloggi undie. Het water was er sprookjes achtig blauw en ik zag zo door het water blauwe vissen. Terug naar Mirce zat ik helemaal alleen vooraan : wat een bangelijke ervaring !!!


Donderdag 27/7

De minst warme dag ! Maar toch nog 32 graden !!! Ik deed een ondergoed wasje zodat ik bij thuiskomst een pak minder was heb.

De mannen deden inkopen. Na de lunch trokken we naar een view point nl Big Shoe, het uitzicht werd jammer genoeg verpest door containers.

Nadien deden we samen enkele winkels (Pepco, Kik en Edi) waar we niet al te veel geld opdeden.

Avondeten deden we bij Jure in Supetar, ik nam de kippenburger met friet. Daarna wandelden we tot aan de haven van Supetar. Ik pakte de koffers in.



Vrijdag 28/7

We reden naar de Konzum voor wat "personal shopping" wat snacks en drankjes voor thuis. We kochten tickets voor de ferry naar Split. Daarna een laatste keer in zee vlakbij.

En voor de laatste keer op restaurant, nog eens naar naar de Punta Garden in Supetar, ik nam er de Zagreb schnitsel, een cordon bleu op loempiaanse wijze ...



genoten van de laatste zon ...


En toen werden de valiezen in de van gestoken en gingen we voor de laatste keer slapen in Brac.

Zaterdag 29/7

Op om 5u en weg rond 5u35 zodat we aan de ferry stonden rond 5u50, ruim op tijd voor de overtocht van 6u30 en er stond nog geen massa voor ons. Vertrokken rond 6u50 en iets na 7u30 in Split. Er leken geen golven te zijn ... Een heel stuk vooraleer je de stad uit bent en dan krijg je een melding dat er iets mis is met de bandenspanning... dat bleek gelukkig een glitch te zijn want alle 4 waren ze in orde.

Wat wij onderweg hebben uitgegeven aan tol, 2u vertraging opgelopen door domme files wegens onbestaande wegenwerken en aanschuiven aan tol in Slovenië.

We lunchten met overschot van brood/sandwiches/ham/kaas/salami van de dag tevoren. In Duitsland kon er goed doorgevlamd worden, toen we Regensburg naderden, begon het te regenen ! Ik had via mijn Booking.com app een hotel geboekt in Nurnberg, den Ibis. Vier kamers voor 346 euro. We checkten in rond 22u. Goed bed en kussen, alles netjes.

rustige overtocht met ferry


Zondag 30/7

Vertrokken om 7u. Vlot verkeer. Geluncht in Duitsland bij Burger King. De Lierenaren waren thuis rond 15u.

Alle koffers uitgepakt, een witte was gedaan. Mijnen hof ligt er goed bij en alle kamerplanten hebben het overleefd dankzij de goede zorgen van bonski. It is good to be back behalve voor het weer ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

feestdag op de leukste werkdag van de week...

 Maandag papieren binnen brengen bij bazin en tanken. Oordoppen tegen snurken bij de apotheek en 3 glazen objecten die ik met Kerst kan vull...