maandag 30 mei 2022

korte werkweek met nogmaals nieuwe plantjes

 

Mooie wolken op dinsdag

Zalig zo'n kort werkweekje, enig minpuntje was dat ons kruispunt weer open lag want het asfalt werd afgeschraapt en zondag vervangen. Na de middag werd het -gelukkig- al vrijgegeven. Ik deed mijn bon van 25 euro op (die ik won dankzij april maand van de markt) bij Villa Fleuri : 2 mooie roze/witte petunia's voor onder de brievenbus, een dahlia én een reuze grote supermooie Gerbera, die laatste past perfect in de Mexicaanse pot (die kreeg ik zo'n 20 jaar geleden van manlief) die ik recent leegmaakte.

Op woensdag bij tuinmachines Lambrechts gaan halen : combi motor van Stihl op benzine met bosmaaier gedeelte, de rest volgt...

De gerbera

mijnen dahlia, benieuwd hoe snel alles weer gaat groeien !

Op donderdag deed taxi Stef peter P. en zijn madam naar de luchthaven. Kane's afdak kreeg dakbedekking en er werden 2 dakgoten bevestigd zodat mijn nieuwe regenton van 227 l regen kan opvangen !

Vrijdag ging ik langs bij Pearl voor 2 nieuwe leesbrillen en een lees zonnebril. Ik had geluk door de huidige actie moest ik maar 1 bril betalen !!! En mijn Strelitzia van 1m hoog kwam toe, ik kocht hem bij 123planten.nl aan een strakke promo nl. 20 euro  ! De renners voor de 1000 km voor Kom Op Tegen Kanker passeerden bij ons. Dean's vriendin bleef eten/overnachten want ze waren exact 2 jaar samen !

Zaterdag haalde ik 2 plantjes op die ik tweedehands kocht ! Een Monstera en een chinees lantaarnplantje (hartenslinger) samen 6 euro. En ik pikte een roze pampaspluim op én een Medinella bij FlowerPowerbyMarlis. En nu ga/moet ik stoppen met plantjes kopen want ik moet ze natuurlijk ook allemaal een plekje kunnen geven en blijven verzorgen ...

En dan is er nog de Botanical Collection van Lego, het boeket had ik al, deze week zette Dean de Bird of Paradise in mekaar : de Strelitzia, ik vind het geniaal van Lego van de bladeren tot de bloempot, de aarde, de bloemen !




de tweedehands "chinese lantaarn"

nog een Monstera

de Medinilla




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

feestdag op de leukste werkdag van de week...

 Maandag papieren binnen brengen bij bazin en tanken. Oordoppen tegen snurken bij de apotheek en 3 glazen objecten die ik met Kerst kan vull...