maandag 29 november 2021

Christmas is in da house !!!

 Maandag reed ik na de middag met mijn ouders naar de tandarts voor hun jaarlijkse check up. Net daarvoor kreeg ik een sms van Dean met de boodschap dat hij naar huis moest omdat hij een hoogrisico contact had gehad, een klasgenoot van hem die sinds woensdag thuis bleef. Hij moest asap een PCR laten afnemen, een code hiervoor zou ons door het CLB worden door gesmst, ik schreef dit rond 20u30 op maandagavond en u raadt het al ... nog geen code gezien dus morgen en overmorgen zal hij al thuis moeten blijven want zolang hij geen negatieve test kan voorleggen, mag hij niet terug naar school.

In de nacht van maandag op dinsdag om 01u55 kreeg ik een sms met een code. 's Ochtends meteen een afspraak geboekt in de teststraat van het UZ in Leuven. Om 10u45 kreeg hij een rager in beide neusgaten én zijn keel, kwestie van grondig te zijn ! En toen was het wachten op het resultaat dat bijzonder snel toekwam via mail rond 18u30. Nooit gedacht dat dat zo snel ging zijn want het kon tot 36u duren. Zoals te verwachten negatief dus kon hij woensdag weer naar school.

Woensdag kon ik me niet meer inhouden, ik poetste de keukenvenster langs binnen en buiten en bedekte de vensterbank met een dikke laag sneeuw én plaatste daarop 2 schotels met rode theelichthouders. Komend weekend volgt de rest, er zitten allerlei ideeën in mijn hoofd...

Vrijdag nieuwe nagels om half 11. Eerst naar Zeeman, Standaard Boekhandel, Delhaize en nog een bloemenwinkel (om bakken mos te kopen) Ik kwam uiteindelijk terug thuis om 12u20 en was uitgeput mede door berichten en telefoons die ik had gekregen (en niet had bekeken laat staan beantwoord) tijdens mijn nagelsessie. De rest van de namiddag bleef ik moe...maar moest ik toch nog onverwacht de auto in voor een interventie...

Na een goeie nachtrust ging het zaterdag ochtend richting Botanica waar ik een rendier kreeg van bonneke. Het ging verder naar Leonidas en den Aldi zodat ik tegen de middag terug thuis was en na de lunch in de kerst opmaak kon duiken. De dozen stonden al een week in de weg en ik word gek van rommel.... Het straat gedeelte is al in orde alsook een deel van mijn zwarte bakken, op zondag volgde de rest. Ik verkocht nogmaals een paar schoenen op Vinted zodat mijn portemonnee 100 euro bevat, tijd om te cashen !

Ik vind dat ik het dit jaar wat soberder heb gehouden wat Kerst betreft. Alhoewel het is maar hoe je het bekijkt... foto's volgen !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ontstekingsremmers

 Op maandag ochtend naar de dokter, ik had alles wat ik nodig had en moest vragen op een briefje geschreven ;-) Een extra doos allergiepille...