maandag 26 juli 2021

aftellen...

 Maandag was een lui dagje (buiten wat onkruid verwijderen) in de hangmat. Deze week had ik enkel 8u te werken op donderdag tot ik bericht kreeg dat een klant met een Corona besmetting te maken had dus maar 4u werken deze week.

Op dinsdag bleek mijn auto accu kapot te zijn en deed ik boodschappen met bonski's auto !

Na de middag liet ik mijn voetjes verzorgen bij de pedicure !




Soms kom je een lied tegen waar je stil van wordt/je haar van recht komt/ emoties loskomen... Ik hoorde dit de tweede keer tijdens het bekijken van Ragnarok op Netflix...
Donderdag was een beetje raar doordat ik enkel in de namiddag werkte. Nelles had positief getest op Corona vandaar.
Vrijdag lunchte ik met Cindy bij De Buren en kreeg ik een nieuw kleurke "American Beauty" op mijn handen. De valiezen werden gevuld. Attesten werden afgedrukt want joepie alle 3 negatieve PCR testen !

Op zaterdag waren we allemaal wakker om 5u zodat we om 5u40 vertrokken, onderweg niet zeker waren of de sandwichen nu wel of niet in de koelbox staken en dus terugkeerden zodat we rond 6u écht weg waren. In Waver tankten we vol en waren we klaar om de 892 km aan te vangen richting Montélimar. Verschillende keren kregen we serieuze regenbuien over ons, zo ook net nadat we geluncht hadden op één van de aire strips langs de autosnelweg telkens met sanitair blok ! Iets na Lyon begon de miserie en kwamen we van de ene in de andere file terecht ... We deden bijna 4u over 100 km. 

Nadat we ingecheckt waren in Montélimar gingen we op zoek naar eten wat we snel vonden in Couleurs Café maar wat ik gekozen had viel dik tegen. Ik werd ondertussen lastig van het kriebelende gevoel in mijn benen "humming legs" en werd bijna ongerust toen dit niet onmiddellijk verdween na een doucheke. Ik had de salade Ceasar met een twist gekozen en kreeg kippenblokjes in curry met veel sla met een mottige dressing en parmezaanschilfers. Na ons eten maakten we een klein wandelingetje naar het park waar wat dieren stonden.
Het hotel was een 2* die ik boekte via booking.com en kostte 122 euro voor 2 kamers met dubbel bed. De vloer was kokos, in de badkamer zat je met de pompbak op je schoot en in de douche moest je niet teveel manoeuvres maken én het bed was veel te hard.
Zondag vertrokken we rond 8u nadat we een pain chocolat hadden verorberd van een winkeltje vlak naast het hotel. We hadden nog 370 km voor de boeg.
Die verliepen mega vlotjes. Het landschap veranderde helemaal : van groene weiden en héél veel koeien ging het naar olijfbomen en gele, droge vlakten.
Ik appte met Bonvida om onze situatie uit te leggen, dat de helft van ons gezelschap al in Figueres was en dat we hen moesten afhalen. Normaal mochten we pas rond 16u in onze villa maar het mocht direkt nadat we even over en weer appten. Ons huis bleek in het Golfresort te liggen dat afgesloten wordt met een bareel.
We kregen alle uitleg van Richard en zijn zoon, betaalden, dumpten alle bagage en reden naar Figueres om de rest van ons gezelschap op te halen zodat onze vakantie een pak sneller kon beginnen.
Tegen dat we enkele uren verder waren, was de eerste plons in ons zwembad een feit. (ik had eerst alle kleren uitgepakt en in de kasten gelegd en alle producten in de badkamer gelegd).
Uit eten deden we in het nabij gelegen zwembad dat we te voet deden. Een pizza kost er 8 euro en mijn gerecht kip met slaatje en kroketten 8.5. Een grote cola kost er 2 euro. Kortom voor net geen 90 euro hadden we met 7 lekker gegeten, gedronken en een dessertje gegeten (flan catalan).






Zit ik bijna 2 jaar Spaans te leren via Duolingo spreken ze hier Catalaans en dat is helemaal iets anders ! De vakantie is begonnen !!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ontstekingsremmers

 Op maandag ochtend naar de dokter, ik had alles wat ik nodig had en moest vragen op een briefje geschreven ;-) Een extra doos allergiepille...