maandag 2 augustus 2021

week 1 : zon, zee, lekker eten en genieten !

 Iedereen had geslapen maar niet genoeg want de kamers waren te warm ondanks de ventilators die aanwezig waren. Air conditioning zal het enige zijn dat we hier missen van thuis ;-) Maandag bleven we in onze casa. Het weer sloeg wat tegen maar het bleef wel de ganse dag warm. We kregen zelfs wat regen maar konden ondertussen gezellig buiten blijven zitten in onze lounge.

Casa Villa Elise is onze uitvalsbasis



De boys amuseren zich met hun gsm's/Switch en ik las op mijn e-reader. We deden inkopen in l' Esclat, een grote supermarket met een tof aanbod. 's Avonds maakten we spaghetti.

Dinsdag reden we naar Rosas. Niet mijn ding want te toeristisch en teveel volk op het strand maar wel een rode parasol gekocht en een hoedje en een magneet. Wel met de auto even de bergen ingereden en mooie vergezichten gezien. We aten "Chicken Krim" bereid door Janet.

Woensdag wandelden we 's avonds naar een restaurant. Ik en de kids aten pizza, Kane had pech met zijn nuggets en frietjes. De mannen namen vlees en Janet een pokebowl met zalm.

Donderdag gingen we naar de fruit en groentenmarkt in Figueres, gedeeltelijk overdekt met een groot aanbod. We kochten aardappelen, paprika, boontjes en rammenas. De boontjes aten we koud met mayo met gebakken patatjes en worstjes/varkensvlees in de avond.

Vrijdag trokken we met de auto de bergen in, een rit van 48 km waarvan de laatste 10 in de bergen en de nauwe straatjes van Cadaques. We parkeerden de auto toen we merkten dat we aan het rijden waren waar het eigenlijk niet mocht. Het was een avontuurlijke weg naar ons "privé strandje", er lagen 2 nudisten en een Franse papa met 2 kleine kindjes. Eén groot minpunt : pebble beach en de strandsloefkes hadden we achtergelaten in de auto. Ik ging dan maar op mijn knieën het water in (die bleken achteraf wat geschaafd). Kane bleek bij thuiskomst pijn te hebben aan zijn oren dus trokken ze naar Spoed. Daar was het wachten, wachten, wachten, hij kreeg ab voorgeschreven. We aten lasagna, penne, macaroni etc, italian buffet.

Zaterdag gingen Janet en ik shoppen in de shopping mall in Girona met manlief als chauffeur. Heel veel schoenenwinkels, Zara, Mango, Stradivarius maar die kleren vielen allemaal tegen. Buiten een shirt voor Kane bij C&A, een paar slippers bij Inside en 3 paar kousen bij Women's secret, allemaal in solden scoorde ik niks meer. We genoten wel van tapa's die je zelf kon kiezen van op de toog in Lizarran, elke tappa had een stokje : klein voor 1.50, groot 1.90 en kommetjes 2.60  Ons avondeten was bbq van uit de LIdl. En 's avonds onweer dat lang duurde waardoor ik veel te laat sliep en zondag wakker werd met migraine.

Zondag reden we na een staand ontbijt (door doorweekte tuinstoelen) naar Besalu waar volgens Bonvida op zondagochtend een rommelmarkt plaats vindt... maar dat klopt niet meer dus... Het is een gezellig Middeleeuws stadje met leuke winkeltjes. Daarna reden we naar een zone waar restanten van vulkanen zouden te zien zijn maar dat was een dikke teleurstelling. Het was al bijna half 3 toen we in de bar Piscina gingen lunchen. Er werd afhaalpizza gehaald van diezelfde bar Piscina maar ik hield het bij brood en leftovers van de bbq wegens maagproblemen door migraine.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

graffiti !

 Op maandag eindelijk een kleine wandeling gemaakt vlakbij om Pokémon te spelen. Ik ben gestopt met de pillen want ze verdikken me en mijn t...