maandag 31 juli 2023

week 3 : eerste week Brac : ma tot woensdag

Ontbeten met goodies van bij de bakker en iets na 10 vertrokken naar Supetar waar we de lokale markt bezochten met verse groenten en fruit, vis, olijfolie etc én waar we ook de typische souvenier winkeltjes binnen wandelden. Ik kocht een cap voor 10 euro want met zo'n hitte rondlopen zonder hoofddeksel is onverantwoord, Kane vond een "weed hoedje" ! Je voelt het zweet werkelijk overal vloeien, o.a als beekjes uit mijn handen...



Na de middag afgekoeld in ons zwembad en een eerste wasje gedaan. In de avond reden we naar een vlakbij gelegen restaurant dat op de 2de plaats staat in de lijst van aanraders in Kroatië. Ze telen hun  eigen groenten en hebben heel wat olijfbomen staan op een groot veld. We namen een grilled meat en fish platter. Ik at er mijn beste kipsaté ever ! En ook de tonijn was grellig goed ! En de "chocolate soufflé" oftewel moeulleux met ijs was helemaal to die for !





Nog wat napraten aan de pool met de boys en op tijd ons bedje in want we gingen op uitstap dinsdag !

Dinsdag trokken we eerst naar Nerežišća waar er een klein kerkje staat waar een boom door het dak groeit, er vlak naast was een bakker waar we meerdere malen goodies kochten.


We reden door naar Skrip waar we een olijfmuseum bezochten. Eerst de bakker goodies opeten aan een picknick tafel, een lekkere kersenkoek, één van de specialiteiten blijkbaar.


Het museum was leuk en informatief en we konden de olijfolie proeven.
selfie met onze van


marmelade van wild orange, fig en kiwi, ik vond geen enkele lekker ....


Daarna naar een authentieke haven in Milna waar we de lokale handel sponsorden door een ijsje te eten als lunch, de enige plek waar we 70% dark chocolate proefden en goed  bevonden. Onze laatste bestemming was "Osibova Bay" waar de boys zich uitleefden in het water, ik iets minder want teveel zee egels naar mijn goesting. De eerste vissen gezien, zelfs vlakbij aan onze voeten ! Het koele zeewater deed deugd ! Huiswaarts maar eerst inkopen doen bij "Tommy" een grote supermarkt, we kochten er o.a. schepnetjes en snorkels. Ons avondeten bestond uit zelfgemaakte spaghetti. En daarna ging ik met de boys nog in ons zwembadje dat een zalige temperatuur had !!!
ice cream

Osibova Bay



Woensdag sliepen we uit tot 9u en trokken we onder ons 4 naar de lokale winkels : een Jysk, een Edi, een Kik, een Pepco, gekke winkels met een raar aanbod maar best eens leuk. En bij Konzum is een DM.
Daarna trokken we naar zee, amper een minuutje wandelen dus ideaal !!!
Avondeten deden we in Supetar in restaurant Punta Garden, gelegen aan zee.

a double Fanta

grilled chicken filet with mushroom sauce



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

feestdag op de leukste werkdag van de week...

 Maandag papieren binnen brengen bij bazin en tanken. Oordoppen tegen snurken bij de apotheek en 3 glazen objecten die ik met Kerst kan vull...