maandag 26 juni 2023

einde schooljaar !

 De regen die gevallen was tijdens de nacht was ook verwaarloosbaar dus hopen we op nog meer komende nachten/dagen want de regentonnen staan laag en de vaste planten tuin kan een stevige douche gebruiken. Dean zijn voorlaatste examen wis en natuurkunde verliep gladjes en Kane startte met zijn projectweek (Dier vandaag) Ik stapte 40' op de loopband aan 5.6 km/u. De knop is weer omgedraaid : no snoep for me ! maar een boke met choco moet kunnen !

Dinsdag een stevige wandeling gemaakt van 9u tot 10u45 met een vriendin aan een goed tempo. Beide regentonnen werden gevuld dankzij mijn vakkundig regenopvang systeem aan de parasol ;-)

En op woensdag gaf de weegschaal al 600 gram minder aan, gewoon minder eten en ni snoepen het is ni moeilijk zenne ;-) Na de middag reed ik met K. nr het examencentrum waar hij weer niet slaagde... volgende keer proberen we het met een plantaardig kalmeermiddelke. Zodra ik van de E314 kwam, begon mijn motor symbool weer te branden, 's avonds naar de garage geweest en die bevestigde wat manlief al had ontdekt.

Donderdag was een echte regendag maar het was zachte regen : niet te stil en niet te hard en geen onverwachte windstoten. Dean's laatste examen (reactorkunde) ging erg goed, nu wachten op de final results ... En Kane zijn laatste "gewone" schooljaar zit er op, hij genoot van een bbq'ke met zijn klasleerkracht.

de bloemenwei met enkele rode ranonkels en korenbloemen

Vrijdag geen wandeling door omstandigheden met vriendin C. dus werd het een rustig dagje. Dean vertrok met de fiets voor een avontuurlijk tripke samen met 2 maten. Ze overnachtten op een camping in Tienen en reden dan door naar Bierbeek. Hij verzamelde een hoop kilometers !

Zaterdag ontfermde manlief zich over mijn otoke en maakte hij een testrit op de autosnelweg, voorlopig blijft het symbool weg, de échte test volgt a.s. dinsdag.

Het weekend verliep rustig, de temperaturen lieten dan ook niet al te veel activiteit toe want ruim boven de 25°C. Komende week zouden ze normaliseren, ik mag het hopen ...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

feestdag op de leukste werkdag van de week...

 Maandag papieren binnen brengen bij bazin en tanken. Oordoppen tegen snurken bij de apotheek en 3 glazen objecten die ik met Kerst kan vull...