maandag 21 maart 2022

op bezoek bij meter C.

 Dinsdag namiddag gaan bijpraten bij een vriendin, ze had paasbloemen voor mij. Op woensdag kon Dean uitslapen want pedagogische studiedag.

Donderdag om 17u had onze kleinste zijn allereerste sollicitatie bij een lokaal bedrijf dat tuinen aanlegt maar ook verhardingen etc. kortom écht iets voor hem. Hij had hen een berichtje gestuurd en mocht dus langskomen om kennis te maken. Woensdag namiddag en tijdens vakanties zou hij kunnen ingeschakeld worden, hopelijk weten we snel meer. Buiten werken, nieuwe dingen leren én terwijl een centje verdienen als dat niet geweldig is !

En de eerste twee kilo zijn we weer kwijt op 2 weken, dat is teveel om goed te zijn maar ik heb het niet in de hand, ik snoep niet meer, geen koeken en chocolade ni meer voor mij en dat is de ene dag al makkelijker als de andere ... maar het moet !

Zaterdag was een droevige dag : er lagen twee kippen dood in een hoekje van het hok en ze waren al stijf... vermoedelijk te laat binnen willen gaan als het poortje van hun hok al dicht was en normaal gaat er altijd iemand checken of ze allemaal binnen zijn maar niet op vrijdag avond... enkel ons witteke bleef over en zat er zielig bij... Ik besloot haar weg te doen naar diegene waar we ze kochten, na de middag brachten we ze weg samen met een halve zak stro, 2 eetbakken, eten, takbakstro en nog wat lekkers. Ze komt er goed terecht tussen een heleboel soortgenoten. Het hok werd meteen afgebroken, een kolfje naar Kane's hand !



En dan wordt de grond heraangelegd, Kane begon te graven en te frezen, daarna gras zaaien en dan is het één grote gazon.

Ons witteke is al dikke maatjes met de haan en had al meteen een ei gelegd dus volledig geacclimatiseerd !

Op zondag na de middag trokken we naar meter C. in het verre Limburg. We gingen op bezoek en kregen meteen een rondleiding in haar nieuwe stulpje. En ik had nog een verjaardagskado te goed ! Het werden een paar gezellige uurtjes !
En zo komt ook deze week weer ten einde !


2 opmerkingen:

feestdag op de leukste werkdag van de week...

 Maandag papieren binnen brengen bij bazin en tanken. Oordoppen tegen snurken bij de apotheek en 3 glazen objecten die ik met Kerst kan vull...