maandag 15 november 2021

total shock...

 Maandag kreeg mijn autoke haar jaarlijkse binnen poetsbeurt zodat ze dinsdag helemaal klaar was om naar de technische conrole te gaan waar ze groen kreeg !!!! Jeuj ! Een stresske minder en Dean kan er mee leren rijden volgend jaar ! Ik ging op 2 jaarlijkse controle bij de oogarts in Rotselaar, alles in orde, niet verslechterd enkel oppassen voor  te droge ogen.

Woensdag shopte ik bij Bizou 2 zachte, groene kussens en kocht ik bij Flowerpower by Marlis een keischattig mini rendiertje in hout met vogelvoer voor buiten.



Op vrijdag middag ging ik lunchen met manlief bij De Kapelhoeve, mijn jaarlijkse portie "trio van kroketten". Kane had school en Dean was naar een vriend. En op één minuut tijd kan een mens zijn wereld compleet veranderen. 's Avonds bleek mijn moeder een auto ongeluk gehad te hebben. Een meisje dat van de bus stapte en achter de bus de straat overstak zonder eerst te kijken of er auto's afkwamen ... net toen mijn moeder daar passeerde. Manlief reed na een telefoontje naar de plaats van het ongeluk en ik haalde daarna mijn vader op om mijn moeder op te vangen die in total shock was. Trillen en schokken en keisnel ademen, totaal van de kaart amper in staat iets te zeggen buiten steeds dezelfde woorden. Ambulance en mug waren bezig met het slachtoffer, een meisje van 14 dat vlakbij woont. Een andere ambulance voor mijn moeder werd opgeroepen door de politie. Ik vergezelde haar tijdens een dolle rit tot op spoed in GHB. Daar was het -zoals gewoonlijk- pokkedruk, na het inchecken werden we heel snel "getrieerd" en kwamen we in een "gesprekslokaaltje" terecht waar mijn moeder haar verhaal kon doen tegen een psychoog. Gelukkig was ze ondertussen al wat rustiger geworden zodat er geen enkele reden was om haar daar te houden of enige vorm van medicatie toe te dienen. Manlief haalde ons af. 

Zaterdag kreeg mijn moeder de lichamelijke shock en voelde ze zich "als een vod" zoals wij zeggen en mega hoofdpijn. Het verwerkingsproces kan nu écht beginnen want de mama én het slachtoffer zelf belden met mijn moeder om haar persoonlijk te zeggen dat ze niet had opgelet tijdens het oversteken. Mega belangrijk voor mijn moeders verwerkingsproces. Manlief ging de factuur betalen van het takelbedrijf door wie de auto werd getakeld (275 euro dankuwel want toeslag na 17u) Eerst betalen, doorsturen naar verzekering en dan wordt die terugbetaald. Wat een gedoe en dat in 2021 !!!

Op zondag ging het al wat beter met haar, we brachten haar weg en haalden haar terug op in het rusthuis.


2 opmerkingen:

  1. Wat erg voor je mama om dat te moeten meemaken, gelukkig is ze in orde en kan ze beginnen met het allemaal te verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen

graffiti !

 Op maandag eindelijk een kleine wandeling gemaakt vlakbij om Pokémon te spelen. Ik ben gestopt met de pillen want ze verdikken me en mijn t...