maandag 1 mei 2023

de eerste bloemetjes

 Afgelopen week kwam na a slight hiccup onder de vorm van een verplaatsing naar de post in Mechelen ter controle (pilootproject en nog eens 12 euro extra) eindelijk de nummerplaat aan (na betaling van 30 euro aan de pakjes mijnheer) voor Kane's bromfiets.

De werkweek verliep vlotjes, op donderdag namiddag was ik nog eens alleen.

Ik ging naar de huisarts om een vlekje te laten controleren, ik was er vrij gerust op en het was dan ook geen risicovol vlekje maar een mens kan niet voorzichtig genoeg zijn want de huidkankers zijn enorm gestegen de laatste tien jaar. Ze maande me aan om iets meer te bewegen aangezien ik was bijgekomen ... meer wandelen dus !

Ondertussen al een dikke 70 dagen Zweeds aan het leren, ik vind het een geweldige taal ! En Zweedse series op Netflix zijn nu nog leuker om te volgen. Op Netflix weet ik niet aan wat eerst beginnen want laatste seizoen Working Moms, Firefly Lane en S2 van Sweet tooth etc... een luxe probleem dus.

Potvolbloemme hield zijn jaarlijks groei en bloei weekend met tien procent korting, een kadoke (een osteospermum gekozen) en een hapske en een drankske ;-) Ik koos 3 roodachtige verbena, een Gerbera in een stenen pot en nog een potje met een éénjarige in.

Zondag poetste ik zowel beneden als boven ! Alle vlinderstruiken werden gesnoeid. Het bloemenzaad van de WP komt als eerste uit op de bloemen weide. En ik maakte den oprit onkruid vrij.


de voorjaars bloeiers zijn een geslaagd probeersel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

feestdag op de leukste werkdag van de week...

 Maandag papieren binnen brengen bij bazin en tanken. Oordoppen tegen snurken bij de apotheek en 3 glazen objecten die ik met Kerst kan vull...