maandag 26 december 2022

bronchitis en begravenis

 Maandag belde ik  naar Libelle en HLN om de bomma's abo op te zeggen, de krant wordt naar ons gestuurd tot en met 17/1 want zolang is ze betaald en mijn ouders hebben al een abo. Libelle ben ik abo dus wordt die naar mijn moeder gestuurd tot half februari. Ik belde ook met de begrafenisondernemer en kreeg antwoord op enkele prangende vragen en ik verwittigde het ziekenfonds. Wat te doen bij een overlijden leer je nergens en vind je ook bijna niet volledig online terug maar we komen er wel !

Ondertussen blijf ik de longen uit mijn lijf hoesten, ik kus mijn pollekes dat ik goed kan slapen !!! Nu komt er ook nog niezen en snuiten bij ... Kane kwam niet uit de zetel en at amper, hij had hoofdpijn én koorts (38.1) Dafa to the rescue. Hij hoest weer meer en is blijkbaar hervallen... Het kalkoen beest en aanverwanten zijn besteld in Delhaize voor Kerstdag en ik haalde kroketten bij Aldi.

de zak met kadokes staat al klaar !

De nacht van dinsdag op woensdag sliep ik in de zetel want om half 1 sliep ik nog ni door mijn gehoest..  mijn ogen steken diep in mijn kopke.

Donderdag werd de bomma begraven, het was de allereerste keer dat ik bij Pues binnen stapte, de dienst was mooi en duurde een half uurke, er was aardig wat volk komen opdagen. Daarna werd de urne bijgezet op het kerkhof, na 15 jaar krijgt den bompa gezelschap. Van daar ging het naar Haacht naar De Ton om iets te drinken en te snacken. Blij dat alles sereen verlopen is en vooral dat het achter de rug is ! Wij genoten daarna thuis van take away van Pizza Saray

Vrijdag was ik zieker, ik hoestte me kapot zelfs zo erg dat ik  begon te braken, gelukkig was er nog net 1 plek vrij bij de dokter maar wel pas om 18u30 zodat er naar de apotheek van wacht moest gegaan worden, gelukkig stond manlief stand by en was die al onderweg naar Berg/Kampenhout. De bronchitis was verergerd tot bronchospasmen oftewel spastische longen vandaar mijn gereutel/gepiep/gebrom. Tijd dus voor de grove middelen dus een combinatie van codeïne, cortisone, efedrine, prednisol in de vorm van pillen, pillen op bereiding, een puffer en een hoestsiroop doordat er 1 ingrediënt niet voorradig was om de pillen te maken. En deze cocktail zorgde ervoor dat ik Kerstavond in optimale omstandigheden kon doorbrengen.

enig nadeel is dat ik met "den daver" zit en mijn hartslag verhoogd is

En ook Kerstdag zelf verliep probleemloos en zonder veel gehoest, het kalkoenbeest smaakte. Voor bonneke was het een zware avond natuurlijk ook al doordat ze niet helemaal in orde is momenteel. En toen zat Kerst er al op...












1 opmerking:

  1. Mijn deelname in het verlies van je familielid :(
    Sterkte én ik kan me inbeelden dat het een opluchting is dat alles achter de rug is, zulke momenten wegen écht erg zwaar door.

    Groetjes, Wildcard ( https://worldsapart3.wordpress.com )

    BeantwoordenVerwijderen

feestdag op de leukste werkdag van de week...

 Maandag papieren binnen brengen bij bazin en tanken. Oordoppen tegen snurken bij de apotheek en 3 glazen objecten die ik met Kerst kan vull...