maandag 22 juni 2026

onzen Amerikaan gaf de geest

 Dinsdag de geraniums geplant bij bompa, een jobke waar ik 1.5u zoet mee was !



Woensdag lekker thuis en nieuwe nageltjes :  kleuren blauw frenchkes met op  vinger een bloemeke.


éénjarigen doen het goed op de vensterbank

den allereersten Dahlia !!!


buitenfrigo binnen gehaald voor den drank in te zetten

Ik vond al een paar keer dat mijne Pepsi ni zo fris was als anders en jawel op vrijdag bleek onzen Amerikaan niet meer te koelen (maar het diepvries gedeelte was nog ok) dus hevelden we alles over naar onze frigo in de kelder en één van onze buitenfrigo's en den diepvries kon nog bij de diepvriezer in de berging. Hij was al 17 jaar geworden !
Zaterdag bestelden we een nieuw exemplaar bij Elektro Bries in Werchter, nen zwarten Beko met 4 deuren met bovenaan volledig koeling en onderaan maar 1 klein gedeelte vries aan 1 kant, zo wilden we hem hebben ! Tijdens de nacht weer een ferme geut regen én onweer, het was dan ook fokking warm en het wordt de komende dagen niet frisser...




maandag 15 juni 2026

bomen geplant in den hof !

 Op maandag het stuk achter onzen hof onkruidvrij gemaakt : 

voor

na

En ik heb nieuwe kamerplantjes van 123plants waaronder een "kneusjesbox" en die kneusjes vielen wa tegen want een pannenkoek en een palm en een Chlorophytum zijn niet mijn favorieten.
De stekjes daarentegen daar ben ik blij mee :

Alocasia Jacklyn






volledige collectie Happy Plants van Lego

en ook de plantenspeler !


Dinsdag naar bompa en de convectoren proper gemaakt : blaadjes en vuil opgezogen en stofnesten verwijderd en de wekelijkse poets. Na de middag naar de kapper, uitgroei bijgewerkt ! Op een  uur was ik buiten !

Het was een korte werkweek met geregeld wat regen dus op vrijdag bleef ik grotendeels binnen zodat ik pas op zaterdag mijn Perzische slaapboom én tulpenboom kon planten in den hof en daar was wat werk aan want serieuze diepe gaten moest ik maken ! Het Couvert pakket met vis werd geleverd ; 5 kilo vers gevangen vis voor net geen 120 euro was het verjaardagskado voor bompa die eind deze maand 80 wordt, het werd een vervroegd kado dus dat meteen de dag erna al geproefd werd !



met al 1 bloem mijn magnolia grandiflora oftewel tulpenboom of beverboom

Op zaterdag dropte ik ook een volle zak boeken bij Stonemanor voor hun charity book sale, ik keek amper naar de boeken want ik lees te graag op mijn reader en dus gingen we naar binnen. We kochten wat blikjes softdrinks, snoep en Radox badschuim. Bij Botanica kochten we 15 Franse Geraniums voor bompa, een rode Begonia en een een witte Osteospermum. Die deden we na de middag weg naar bompa en we stopten bij Groen en Cocoon waar ik 3 blauwe, geglazuurde potten kocht en een Portulaca en een Calibrachao.

Op zondag voormiddag zag ik bomma terug voor het eerst in 3 weken...in het WZC in Reet Ik was blij om te zien dat ze niet verder was achteruit gegaan en dat ze geregeld een glimlachje op haar gezicht had. We namen ze mee naar buiten voor een wandelingetje. Toen ze daarna op de kamer zei dat ze content was zorgde dat ervoor dat we met een goed gevoel naar huis gingen. Blij dat ik haar terugzag en bewust effe afstand heb genomen. 



Voor vaderdag ging ik langs met het Tourpakket en een hygrometer om in de serre omhoog te hangen.

maandag 8 juni 2026

garageverkoop

 Op maandag plantte ik al mijn aangekochte vaste plantjes in het stuk achteraan aan de rechterkant. En ik strooide ook al een deel schors.

Dinsdag naar bompa voor de wekelijkse poetsbeurt... ik moest geen stofzuiger gebruiken want dat was al gebeurd op maandag door de zorghulp... Na middag verdeelde ik de rest van de garage verkoop deelnemers hun pakketje (3 ballonnen, deelnemer affiche en reglement). Er kwam nog een inschrijving binnen zodat we momenteel op 75 zitten. Het werden er uiteindelijk 76. 

Ik ging werken op vrijdag voormiddag en na de middag was de hele admin van de garageverkoop een feit ! Deelnemerslijsten gepost op FB en alle deelnemers een mail gestuurd of een whatsapp. Blij dat dit achter de rug is met grote dank aan mijn digitale manager DDR !

Ik reed nogmaals naar de vaste plantenkweker in Kampenhout om prospectie te doen voor een klant ! En ik kocht natuurlijk nog 5 plantjes.

Dailipharma's Move shot ga ik een maand nemen

kei mooie vensterbank bloemen !

de kerstboom die aan de voordeur in een pot stond, kreeg een plekje in de tuin and he likes it want hij krijgt al nieuwe scheutjes !!!

kaasjeskruid van vorig jaar : mooi blad én bloem

Op zaterdag reden we naar Heist o/d Berg waar ik een Perzische slaapboom én een tulpenboom kocht aan interessante prijzen ! Ik plantte nog wat plantjes en deed onkruid uit.

Zondag vroeg op want garageverkoop. De eerste klant stopte al om 20 voor 7 ! Ik heb wat verkocht, ik had niet zoveel in de aanbieding. Een deel van wat over is gaat naar de kringwinkel op maandag. Ons vakantiepotje is goed gespijzigd ! En het heeft niet geregend !






maandag 1 juni 2026

opkuis in den hof

 Ook op maandag was het té warm om iets te doen dus poetste ik de ramen langs binnen en buiten aan de zijkant en ook de poort kreeg een wasbeurt :-)


een Philodendron die bloemen geeft is héél uitzonderlijk en toch is het van dattem !

Dinsdag naar K. voor de eerste keer zonder de bomma... Eerst een klapke met bompa vooraleer ik er aan begon, het is ook raar voor mij want terug full focus op het huis i.p.v de bomma... Ik borstelde alle trappen en den oprit en dat zorgde voor een serieus verschil. En op woensdag was ik lekker thuis !!! Het was weer pokkewarm en ik deed boodschappen maar voor de rest niks !

Zaterdag naar de vaste planten kweker in Kampenhout, ik heb nog een stuk tuin dat moet heraangelegd worden en daar wil ik voor een groot deel bodembedekkers zetten dus had ik een soort boodschappenlijstje gemaakt en zo kon ik gericht gaan zoeken ! In de vroege ochtend begon het te onweren en viel er heel wat regen en dat was broodnodig voor alle groen in de tuin.




Ik maakte het "Angelo" stuk kruidvrij en strooide houtschors en ik begon met onkruid verwijderen aan het stukje met Allium maar het was pokkeheet en het zweet stroomde over mijn gezicht ...

voor

na
voor
na


helemaal klaar


 Op zondag reed ik met bonneke naar Imelda waar ze om 16u50 afspraak had voor een MRI hersenscan. Het was daar zalig rustig !

maandag 25 mei 2026

voorlopig laatste werkwoensdag

 Maandag naar de kiné, gans mijn rug van boven tot onder is één grote pijnlijke vlakte.... en daar nog mijn linker schouder bij, een mens zou van minder depressief worden... Ik ga meer aan mijn eigen beginnen denken. Ik ben veel te goed voor een ander... Mijn nieuwe bloempotten van Tuinadvies.be kwamen eindelijk toe (online gekocht aan 70% korting want ze stoppen ermee) en die meteen gevuld met éénjarigen die ik bij Botanica kocht. Ik ben terug begonnen met Quallo te drinken, supplementen in poedervorm voor extra vitamines en energie. Heb een starters/probeer pack gekocht met korting dankzij de code van Margriet en Celien Hermans ;-)

En de bomma verhuist a.s. donderdag naar een rusthuis... en dus verandert mijn werkschema, ik blijf langsgaan om te poetsen maar woensdag valt dan weg dus komt er een dag vrij maar ik hoop dat het gezegde "when one door closes another one opens" ook nu weer zo zal zijn...

wortelstoemp "parmentier" van Foodbag op maandag

Dinsdag kreeg ik een taxi van manlief, samen naar de grannies, normaal gingen we vandaag een wzc bezoeken in Waarloos dus had hij de voormiddag verlof genomen. Ik zag Lieve Linda voor de laatste keer.

Woensdag kon ik nog alles doen wat ik wou voor mijn allerlaatste one on one met de bomma : samen afwassen, handdoeken plooien (ze plooide een gastendoekje perfect op !) en naar den Delhaize wandelen, ze leek constant op bedevaart te zijn toen ze in de zetel zat en sprak zelfs een tijdje Frans en deed een dutje en dat was nooit eerder voorgevallen. 





zalmcarpaccio die niet naar zalm proefde als voorgerecht


Donderdag ging ze binnen in Reet in de hoge Vaeren waar haar eerste dag en nacht goed meevielen, op dinsdag ging bompa al langs samen met manlief na de CT scan in UZA van bompa.

Vrijdag avond medewerkersfeestje van ho8 in Rillaar, buffet en dansen, ik had gans de dag maagtroubles dus at enkel 3 kroketjes en enkele stukjes kip en no dessert ! Toen de muziek harder ging, kon ik gelukkig even naar buiten. Ik was dan ook blij om al door te kunnen gaan rond half 12.

Ondertussen staat de jaccu er terug (al voor de derde keer !).

Op zaterdag kwamen de Boomse nichtjes met 3 om te bbq'n, ze bleven ook slapen en we gingen met z'n 5 in de jaccu !!!

maandag 18 mei 2026

weekje verlof

 Op maandag onderging ik mijn allereerste "happy lift" van mijn vroegere huisartse, zij is ondertussen al meer dan 10 jaar estethisch bezig. Kadootje voor mezelf voor moederdag ;-)  De linkerkant verliep pijnloos, de rechtse verliep minder maar het duurtde niet lang dus and no pain, no gain, of ik dit jaarlijks ga herhalen weet ik nog niet, ik wacht nog even af... Ik vind het resultaat momenteel nog niet spectaculair genoeg. Mijn vel is nog steeds in goeie conditie ! Geen blauwe plekken deze keer ! En om 16u15 had mijn moeder afspraak bij de neurologe, ze scoorde gelukkig 28/30 op een test om beginnende dementie uit te sluiten. Er volgden nog een heleboel vragen en lichamelijke testjes. Volgende stap is een MRI scan van de hersenen.

Dinsdag reden we naar Floralux maar die was dicht, dit was me vroeger nooit overkomen, ik moet, nee wij moeten dringend eens iets ontspannends gaan doen of eens op vakantie gaan want onze boog staat al veel te lang gespannen.... We reden dan maar naar Vangoidsenhove in Holsbeek waar ik een blauwe, geglazuurde pot kocht, een roze Garvinea, een klimplant en nog een vaste plant. Migraine overschaduwde het eerste deel van de week tijdens mijne congé.

Woensdag reed ik naar den Action en Zeb waar ik 3 bloesjes kocht met korte mouwen, een superzacht, wijd, grijs van Only, een pruimachtig met bloemen van Mango en een zwart met kanten onderkant van Vila, samen goed voor 81 euro waarvan 1 euro voor KOTK !

Donderdag poging 2 bij Floralux, altijd fijn om naartoe te gaan, ik kocht geurstokjes, ik ging niet voor een heleboel éénjarigen maar kocht 

roze Osteospermum

witte aan de brievenbus

de aanwinsten van de Wijnpers

een hertshoornvaren en pot van Bloemenrijk

en een Fatsia Japonica van Floralux

Zaterdag plantte ik in totaal 33 vaste planten waaronder de 28 van het borderpakket van den Angelo.



Viburnum Charles Lamont

Salvia


de plantjes van den Angelo


Weigela Bristol Ruby



curcuma plant
 Ik dronk een liter raspberry van Quallo voor extra energie en toeval of niet maar ik was een pak energieker dan de afgelopen dagen. 


onzen Amerikaan gaf de geest

 Dinsdag de geraniums geplant bij bompa, een jobke waar ik 1.5u zoet mee was ! Woensdag lekker thuis en nieuwe nageltjes :  kleuren blauw fr...